Sınıflarda ruh sağlığı sorunu: Okul hemşirelerinin %86'sı engelli öğrencilerle ilgileniyor

Neil

New member
6.221 öğretmen, ebeveyn ve okul hemşiresi arasında gerçekleştirilen bir anket, İspanyol çocuklar, ergenler ve gençler arasında ruh sağlığı bozukluklarının hızla arttığını gösteriyor. Örneğin, okul hemşirelerinin %86,19'u aşağıdaki tanılarla reşit olmayan bir çocuğa bakım verdiklerini beyan etmektedir: akıl sağlığı -%62'si öğrencilerinde intihar girişimi yaşarken, 10 öğretmenden 9'u bu rahatsızlıklarda artış tespit etti.



Ana patolojiler Teşhis konulan öğrenciler arasında hiperaktivite veya dikkat eksikliği (%81), kaygı (%66,4) ve intihar ve kendine zarar verme (%65,9). Özellikle hemşirelerin %62,7'si merkezlerindeki öğrenciler arasında intihar girişimi tespit etmiştir.


Diğer dikkate değer patolojiler ise otizm spektrum bozuklukları (%64,7); davranış bozuklukları (%56,9); yeme bozuklukları (%47,4), depresyon (%40,1); yıkıcı veya zorlayıcı davranışlar (%34); bağımlılıklar (%17,2) ve psikoz (%6).


Aletler



Bu yaygın duruma rağmen öğretmenler ve okul hemşireleri yeterli donanıma sahip değil. aletler Satse (hemşirelik) ve Anpe (öğretmenlik) sendikaları tarafından yürütülen ve bu Salı günü sunulan ankette tespit edildiği üzere öğrencilere yardım etmek. Öncelikle, eğitim ve sağlık camiasının yıllardır bu rakamın okullarda ve enstitülerde özel bir özveriyle uygulanmasını istemesine rağmen, okulların yalnızca %20'sinde hemşirelik uzmanları bulunmaktadır.



Ayrıca öğretmenlerin yarısından fazlası (%53) okullarının böyle bir özelliğinin olmadığını belirtiyor. protokoller öğrencilerin ruh sağlığına ilişkin önleme, tespit ve eğitim. Eğitim merkezlerinde görev yapan hemşirelerin %43,8'i ise ruh sağlığı bozukluğu tanısı alan öğrencilerin bakımını sağlayacak araçlarla ilgili protokollerinin olmadığını belirtiyor. Buna göre okul hemşirelerinin yalnızca %48'i bu öğrencilerin izlenmesi ve kontrolüne katılmaktadır. Çalışmaları normalde kronik – zihinsel olmayan – patolojileri olan (bazıları zamanlarının %100'ünü bu çocuklara ayırır) ve ayrıca düşme veya beklenmedik viral hastalıkları olan öğrencilerin bakımına odaklanır.


Okul hemşiresi



“Çalışma, okullarda okul hemşiresi uygulamasının gerekliliğini vurguluyor eğiticiSatse hemşireler sendikası başkanı Laura Villaseñor, “Bu, genel olarak sağlık sorunlarının ve aynı zamanda zihinsel sağlığın ele alınmasında belirleyici bir figür” dedi.


Özellikle, okul hemşiresinin ruh sağlığı sorunlarının önlenmesinde “önemli bir rol” oynadığını, zararlı davranışlar, Alkol tüketimi, tütün veya uyuşturucuların yanı sıra düşük özgüven, zorbalık veya sosyalleşme sorunları durumları. Psikiyatrik patoloji tanısı konması durumunda ise uygulama ve farmakolojik izlemeden sorumludur. Villaseñor, “Öğretmenlerin öğrencilerin tedavileri hakkında bilgi sahibi olmasına gerek yok” diye vurguladı.


Öğretim kadrosu



Anket aynı zamanda öğretmenlerin ruh sağlığını da ilgilendiriyor. Öğretmenlere göre bunda bürokrasi fazlalığı (%80), öğrenci fazlalığı (%70), bir arada yaşama diğer sorunların yanı sıra sınıflarda (%70). Buna rağmen hemşirelerin %56'sı öğretmenlerin ruh sağlığına yönelik herhangi bir müdahalede bulunmazken, öğretmenlerin %90,9'u idarenin bu alanda kaynak veya destek programı tasarlamadığını belirtiyor.



Bu manzaraya rağmen on kişiden dokuzu ebeveynler Durumun düzeltilmesini ve eğitim merkezlerinde öğrenci ve öğretmenlerin ruhsal bozukluklarıyla ilgilenecek kişinin bir sağlık profesyoneli olmasını gerekli görüyorlar.