Salut'un bu yaz sözleşmelerini yenilemediği asistan hemşireler: “Kronik hasta ihmal edilecek”

Neil

New member
yaz kesimleri Katalan Sağlık Enstitüsü'nün (ICS) Bu durum ülkenin ana hastanelerini (Katalonya'nın en büyüğü olan Vall d'Hebron, 300'e kadar yatağı kapatmak zorunda kalacak) ve hepsinden önemlisi Barselona eyaletindeki birinci basamak sağlık merkezlerini (CAP) etkiliyor. Bunların birçoğu Yedek personel alamayacaklar tatil için veya geçici sözleşmeleri yenilemeyin. EL PERIÓDICO röportajları, anonimlik koşuluyla, Barselona şehrinde üç farklı CAP'den üç hemşire ICS'nin bir günden diğerine ilettiği şey şuydu: Sözleşmelerini yenilemeyeceğim bu yaz çalışmak için.






Barselona'daki bir CAP hemşiresi, ICS tarafından her gün yaz için sözleşmesinin yenilenmeyeceği konusunda bilgilendirildi. / Jordi Otix



“Bekleme listeleri uzayacak”



Paula (hayali isim) 31 Mayıs Cuma sabahı kalktı ve her gün olduğu gibi CAP'ta çalışmaya gitti. Kasım 2022'den beri hemşire olarak çalışıyordu. “Bilgisayara girdiğimde gördüm ki bir sonraki haftanın gündemini kapattı. Merkezinin yönetimi ona ICS'nin “parasının olmadığını” ve “kimseyi işe alamayacaklarını” söyledi. Paula buna inanamadı: “Ekim 2022'de ICS'de çalışmaya başladım ve O zamandan beri hiçbir zaman işten mahrum kalmadım. Sahip olduğum en istikrarlı şeyin altı aylık hastalık izni olduğu doğru olsa da… Ama hastalık iznini, aşı kampanyalarını, yaz tatillerini karşılayacak kadar para her zaman vardı… Hiçbir zaman para sıkıntısı çekmemiştim. Şimdiye kadar” diyor. Paula artık zincirlenmişti bir aylık sözleşmeler, ama yazın çalışmayı düşünüyordum ve Planlanan zamanım zaten vardı. “Çoğumuz çalışmaya istekli ve her gün sokaklardayız. Çoğu insan hemşireliği bırakıyor çünkü “İş istikrarı berbat” o şikayet eder.


“ICS'ye 2022 yılında başladım ve o günden bu yana hiç işsiz kalmadım. Hastalık iznini, aşı kampanyalarını, yaz tatillerini karşılayacak kadar param vardı… Şu ana kadar”

Sağlık merkezindeki meslektaşlarının “şaşırdığını” ve endişelendiğini çünkü Paula'nın hastalık izninin tatillerini nasıl etkileyeceğini bilmediklerini söylüyor. “Takım bir tatil düzenledi üç ay boyunca çalışacak bir kişiye güveniyorum. Etkilemiş olmalı diye düşünüyorum çok fazla takım yönetimine” diye değer veriyor.


Bunun yükünü hastaların çekeceğini söylüyor. “En çok etkilenenler kronik çünkü onların bir şeye ihtiyacı var daha hassas izleme. Diğer herkes için Bekleme listeleri uzayacak. Ve onlara şunu söylemeniz gerekecek: 'Bu acil olmadığından, hemşirenizin yerini alacak birisinin gelmesini beklemelisiniz'” diye açıklıyor Paula.



Paula, CAP acil servisine giden hastaların şöyle olduğuna inanıyor: daha uzun süre beklemek zorunda kalacaklar çünkü çalışan hemşirenin işi “iki katına çıkacak”. “Tıbbi devamlılık kaybolacak: Örneğin her gün bir yaranın tedavi edilmesi gereken hastalarla farklı biri ilgilenecek.” Bu röportajdan sadece 48 saat sonra Paula'nın zaten bir işi vardı. Özel sektörde daimi sözleşme ile.




Sözleşmesi ICS tarafından yenilenmeyen Barselona'daki bir CAP'li hemşire.


Sözleşmesi ICS tarafından yenilenmeyen Barselona'daki bir CAP'li hemşire. / Jordi Otix



“Yalnızca acil durumlara müdahale edebileceğiz”



Raquel (gerçek adı değil) 31 Ağustos'a kadar tüm yaz sağlık merkezinde çalışacağına inanıyordu. “Onlar bana güveniyorlardı, ben de onlara güveniyordum. Ancak 31 Mayıs Cuma günü yönetim beni aradı ve ICS'nin geçici yaz personeli alımını durdurması nedeniyle 3 Haziran Pazartesi günü artık işe gitmek zorunda kalmayacağımı, aynı zamanda ICS'nin de geçici yaz personeli alımını durdurduğunu söyledi. Düşük. Çünkü sözleşmem şunun içindi: uzun süreli hastalık iznini kapsar”, Raquel bunu garanti ediyor.


Bunun CHP'ye ne gibi yansımaları olacak? “İyi o zaman Sadece acil durumlar ile yara bakımı ve semptom kontrolleri kapsanabilmektedir. (en fazla kan pıhtılaşması riski olan hastalar için antikoagülan tedavi). Kronik hasta ziyaretleri de duracak, sanıyorum ev ziyaretleri çünkü çok az hemşire varsa CAP'tan ayrılamazlar” diyor Raquel.


“Yalnızca acil durumlar ve (yaraların) tedavisi ve sentrom kontrolleri kapsanabilir”

Öfkesine rağmen en çok acı çekecek olanların hastalar olduğuna inanıyor. bu personel eksikliğinin sonuçları. “Hastanelerde yataklar da kapatılıyor. İlkokullar dolacak çünkü personel yok, “İnsanlar hastaneye gidecek ve hastanenin de doymuş olduğunu görecekler.” Kendisi, sistem tarafından tedavi edildiğini hissettiğini iddia ediyor. “en son saçmalıklar gibi.”




Sözleşmesi ICS tarafından yenilenmeyen bir hemşirenin portresi.


Sözleşmesi ICS tarafından yenilenmeyen bir hemşirenin portresi. / Irene Vila



“Değişiklikler hastada güvensizlik yaratıyor”



Hemşire Judith'in (gerçek adı değil) Kasım ayından bu yana hasta kotası dolmuştu. Artık onları görmeyi bırakacak çünkü ICS geçen haftanın sonunda ona şunu bildirdi: Sözleşmenizi yenileyemezsiniz. Şu ana kadar ona aylık ya da en fazla üç aylık sözleşmeler veriyordum. “ iş güvensizliği…”, Judith'e yakınıyor. Esas olarak onlar, aylardır tanıdığı ve şimdilerde Başka bir hemşire tarafından bakılacaklar. “Herkesin kendi çalışma şekli vardır ve sonunda bu değişikliklerle elde edeceğiniz tek şey hastanın takibini kaybetmesi”, Judith'i açıklıyor.


“Hemşireleri aylar öncesinden işe alıp sonra işten çıkarmak mantıksız. Hem hastayı hem de çalışanı üzüyor”

Ayrıca hasta da bu şeylerle “yanıyor”. “Yeni bir insanla yeniden temas kurman gerekiyor, bu güvensizlik yaratır ve sonuçta CAP'ye gitmek biraz zaman alıyor” diyor Judith. “Yeni yüzlerle tanışın” “kötü hizmet” sunuyor. “Hemşireleri aylar öncesinden işe alıp sonra kovmak mantıksız. “Hastaya ve işçiye gelgitler”, Eklemek. Bundan sonra ne yapacaksın? “Sistem beni takdir etmediği ve bana değer vermediği için İşsiz kalacağım. Kamuoyuna inanıyorum, ICS'de çalışmak istiyorum ama Bu bende reddedilme ve isteksizlik yaratıyor”, sonucuna varıyor.


Satse sendikasının bölgesel genel sekreteri Ignacio Montoya, “ana etki” ICS kesintilerinin sorumluluğu hemşirelere düşüyor. “Doktor yok, “Tıbbi görevleri sıklıkla yerine getiren kişi hemşiredir” diyor Montoya. Satse, bu yaz kaç hemşirenin bu önlemler nedeniyle işsiz kaldığını henüz bilmiyor, ancak sendikaya bu durumu bildirmek için “yüksek hacimli” çağrılar yapılıyor. “Sahip olmak giderek zayıflayan sağlık hizmetleri, daha fazla bekleme listesi ve daha fazla insan hatası olacak. Bu, önlenebilecek ölümlerle sonuçlanacak” diye bitiriyor.


Okumaya devam etmek için abone olun