“İyi notlar alma konusunda baskılarımız var ve bu da çok fazla olumlu sonuç yaratıyor” stres, ve ayrıca var toplumsal baskılar, Önyargıların olduğu bir topluma uyum sağlayamamamızdan korkuyoruz: tüm bunlar akıl sağlığımıza zarar verebilir.” Bu, Salı günü bir konferansın sunumuna katılan Fuenlabrada'dan 16 yaşındaki Alae'nin vardığı sonuçtur. UNICEF araştırması bu da şu sonuca varıyor: Ergenlerin %41'i bir sorun yaşadığını iddia ediyor akıl sağlığı -ya da öyle olduğuna inanıyor- geçen yıl, neredeyse %90'ı yardım istemedi. Özellikle %51,4'ü yardım aramadığını, %36,9'u ise kimseye söylemediğini itiraf ediyor.
Bu son rapora göre duygusal rahatsızlıklarından dolayı sessizce acı çekiyorlar çünkü Kime başvuracaklarını bilmiyorlar sorunu önemli görmüyorlar ya da istiyorlar sır olarak saklamak senin sorunun. Üstelik her üç ergenden ikisi istemiyor aileleri veya vasileri öğrenir başlarına ne geleceğinden.
Bu yüzdeye yakın bir kesim, %56,2'si zamanın geçmesine izin vermenin daha iyi olduğunu düşünüyor ve %55,9'u ise personele güvenmediğini itiraf ediyor. eğitim merkezi çünkü kendilerine yardım edemeyeceklerine inanıyorlar, sırrı saklamayacaklar ya da yapacak başka işleri var ve zamanları yok.
Kaynak eksikliği
Bu bağlamda, çalışmanın sunumuna da katılan Úbeda'dan genç bir adam ve Unicef danışmanı José Ángel şunları söyledi: danışmanlar eğitim merkezlerinde, ancak genellikle öğrencilerin kullanımına açık değildir. öğrenciler çünkü ilgilenmeleri gereken çok sayıda öğrenci var ve çok fazla idari prosedür var.” Ayrıca öğrenciler “danışmanların ofislerine girerken görülmek istemiyorlar.”
Unicef İspanya Direktörü José María Vera'nın yorumladığı gibi bir diğer sorun da, UNICEF'in kötü ve yanlış uygulanmasıdır. sağlıklı yaşam koordinatörleri Çocuk koruma kanununu kim çıkardı? Bunlar, misyonu öğrencilerin duygusal refahını sağlamak ve zorbalığı önlemek olan yeni yaratılmış figürlerdir, ancak ya normları belirleyen eğitime sahip değiller ya da birden fazla göreve katılmak zorunda kalıyorlar ve yeterli zamana sahip değiller. öğrenciler için.
Yıl münasebetiyle takdim edilen barometre Ruh Sağlığı Günü10 Ekim'de kutlanan etkinlik, şu şekilde hazırlandı: görüşler 168 eğitim merkezinden 13-18 yaş arası 4.740 gencin katılımıyla. Saha çalışması 2023-2024 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Ortaya çıkardığı ruh sağlığı sorunları olan ergenlerin yüksek yüzdesine rağmen, anket aynı zamanda, ortak yazarlardan biri olan Seville Üniversitesi'nden araştırmacı Pilar Ramos'un açıkladığı gibi “olumlu sürprizler” de bıraktı.
Dezavantajları
Bunlar arasında, neredeyse 10 katılımcıdan 8'inin kendi yaşında, akıl sağlığı sorunları nedeniyle tedavi gören biriyle arkadaşlığını sürdüreceğini söylediği, dolayısıyla “daha az sahip oldukları” öne çıkıyor. önyargılar yetişkinler arasında beklediğimizden veya tespit ettiğimizden daha fazla.” Ramos'a göre bu veriler, gençlerin duygusal sorunları veya daha ciddi ve teşhis edilmiş rahatsızlıkları olan “normalleştiğini” gösteriyor.
Bir diğer sürpriz ise kullandıkları gerçeğiyle ilgilidir. sosyal ağlar “akıl sağlığın için bir varlık olarak.” Yani yardım arayışının bir aracı olarak. Böylece, %47'si kendilerini ruh sağlığı konusunda bilgilendirmek için ağlardaki haberleri okumanın yararlı olduğunu düşünüyor ve 3 kişiden 1'i yararlı kaynaklar bulduğunu iddia ediyor. Ayrıca %68'i çevrimiçi dünyada mükemmel bir hayatları olduğunu gösterme ihtiyacı hissetmediklerini söylüyor.
Öyle olsa bile, kızların (%34,3) erkek çocukların (%13,3) iki katından fazlası kendilerini bu tür davranışlar sergileyen kişilerle karşılaştırmaktadır. mükemmel hayatlar ve belli bir fiziğe sahip olma konusunda baskı hissediyorlar. Spesifik olarak, %73,5'i bu durumun kendilerini çok veya çok etkilediğini itiraf ederken, erkek çocuklarda bu oran %50,8'dir.
Bu son rapora göre duygusal rahatsızlıklarından dolayı sessizce acı çekiyorlar çünkü Kime başvuracaklarını bilmiyorlar sorunu önemli görmüyorlar ya da istiyorlar sır olarak saklamak senin sorunun. Üstelik her üç ergenden ikisi istemiyor aileleri veya vasileri öğrenir başlarına ne geleceğinden.
Bu yüzdeye yakın bir kesim, %56,2'si zamanın geçmesine izin vermenin daha iyi olduğunu düşünüyor ve %55,9'u ise personele güvenmediğini itiraf ediyor. eğitim merkezi çünkü kendilerine yardım edemeyeceklerine inanıyorlar, sırrı saklamayacaklar ya da yapacak başka işleri var ve zamanları yok.
Kaynak eksikliği
Bu bağlamda, çalışmanın sunumuna da katılan Úbeda'dan genç bir adam ve Unicef danışmanı José Ángel şunları söyledi: danışmanlar eğitim merkezlerinde, ancak genellikle öğrencilerin kullanımına açık değildir. öğrenciler çünkü ilgilenmeleri gereken çok sayıda öğrenci var ve çok fazla idari prosedür var.” Ayrıca öğrenciler “danışmanların ofislerine girerken görülmek istemiyorlar.”
Unicef İspanya Direktörü José María Vera'nın yorumladığı gibi bir diğer sorun da, UNICEF'in kötü ve yanlış uygulanmasıdır. sağlıklı yaşam koordinatörleri Çocuk koruma kanununu kim çıkardı? Bunlar, misyonu öğrencilerin duygusal refahını sağlamak ve zorbalığı önlemek olan yeni yaratılmış figürlerdir, ancak ya normları belirleyen eğitime sahip değiller ya da birden fazla göreve katılmak zorunda kalıyorlar ve yeterli zamana sahip değiller. öğrenciler için.
Yıl münasebetiyle takdim edilen barometre Ruh Sağlığı Günü10 Ekim'de kutlanan etkinlik, şu şekilde hazırlandı: görüşler 168 eğitim merkezinden 13-18 yaş arası 4.740 gencin katılımıyla. Saha çalışması 2023-2024 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Ortaya çıkardığı ruh sağlığı sorunları olan ergenlerin yüksek yüzdesine rağmen, anket aynı zamanda, ortak yazarlardan biri olan Seville Üniversitesi'nden araştırmacı Pilar Ramos'un açıkladığı gibi “olumlu sürprizler” de bıraktı.
Dezavantajları
Bunlar arasında, neredeyse 10 katılımcıdan 8'inin kendi yaşında, akıl sağlığı sorunları nedeniyle tedavi gören biriyle arkadaşlığını sürdüreceğini söylediği, dolayısıyla “daha az sahip oldukları” öne çıkıyor. önyargılar yetişkinler arasında beklediğimizden veya tespit ettiğimizden daha fazla.” Ramos'a göre bu veriler, gençlerin duygusal sorunları veya daha ciddi ve teşhis edilmiş rahatsızlıkları olan “normalleştiğini” gösteriyor.
Bir diğer sürpriz ise kullandıkları gerçeğiyle ilgilidir. sosyal ağlar “akıl sağlığın için bir varlık olarak.” Yani yardım arayışının bir aracı olarak. Böylece, %47'si kendilerini ruh sağlığı konusunda bilgilendirmek için ağlardaki haberleri okumanın yararlı olduğunu düşünüyor ve 3 kişiden 1'i yararlı kaynaklar bulduğunu iddia ediyor. Ayrıca %68'i çevrimiçi dünyada mükemmel bir hayatları olduğunu gösterme ihtiyacı hissetmediklerini söylüyor.
Öyle olsa bile, kızların (%34,3) erkek çocukların (%13,3) iki katından fazlası kendilerini bu tür davranışlar sergileyen kişilerle karşılaştırmaktadır. mükemmel hayatlar ve belli bir fiziğe sahip olma konusunda baskı hissediyorlar. Spesifik olarak, %73,5'i bu durumun kendilerini çok veya çok etkilediğini itiraf ederken, erkek çocuklarda bu oran %50,8'dir.