Sara'nın iki çocuğu var, biri disleksi Ve diskalkuli (matematik öğrenmede zorluk) ve bir başkası her iki bozukluğu da içeriyor ve ayrıca dikkat eksikliği (EKLEMEK). Almak için teşhis Her durumda yaklaşık 700 avro ödedi. terapiler haftada bir veya iki kez saat başına en az 40 avroya mal olan (yılda 1.600 ile 3.300 arasında) onlara yardım etmek gerekiyor. A ödeme Bu, çocuklarının nasıl bir durumda olduğunu çaresizce gören birçok aileyi -eğer parasını ödeyebilirlerse- boğuyor. öğrenme bozuklukları Derslerin ritmine uymazlar ve tüm bunlar kendilerini “şaşkın” hissetmelerine neden oluyor yönünü şaşırmış ve kesinlikle korumasız“, Katalan Disleksi Derneği'nin yöneticisi Neus Buisán'a göre, Sara gibi ailelerin yardıma başvurduğu.
Bu bir sorun yükselmek. Sağlık Bakanlığı'nın hazırladığı Ulusal Sağlık Sistemi yıllık raporuna göre öğrenme bozuklukları 2016'dan 2022'ye iki katına çıktı ve bir arttı %26,6 2019'dan bu yana, yani pandemiden hemen önce, 1.000 kişi başına 25 yaşın altındaki 29 kişiyi etkileyecek. Yüzde olarak ise %5 ila %5 arasında etki ettiği tahmin edilmektedir. Okul nüfusunun %10'u ve bu %13,3'e neden oluyor okul başarısızlığıBarselona'daki Sant Joan de Déu Hastanesi'nin yakın zamanda yaptığı bir araştırmaya göre.
'Özel öğrenme bozuklukları' etiketi birçok bozukluğu kapsar: disleksi -bu 8 Ekim Uluslararası Günü kutlananlar- veya diskalkuli, dikkat eksikliği gibi nörogelişimdeki sorunlara (ADD) veya otizmAkademik içeriğin özümsenmesini zorlaştıran ama aynı zamanda başka tür rahatsızlıklara da neden olan bir durumdur. Aynı çocuğun aynı anda birden fazla sorunla karşılaşması da yaygındır.
Uzmanlar öğrenme bozukluklarının neden arttığını tam olarak açıklayamıyor. Bir yandan artık şunu kabul ediyorlar: daha fazla teşhis var yıllar öncesine göre ailelerin, profesyonellerin ve eğitim camiasının sorunun nedenini bulma ve öğrenme güçlüğü çeken çocuklara destek verme konusunda daha fazla endişe duyması nedeniyle okuma veya yazmamatematiksel akıl yürütme veya müfredat içeriğini anlama, zorlukların üstesinden gelmeye çalışmak. Ancak aynı zamanda sadece daha önce teşhis edilemeyen durumların ortaya çıktığını değil, aynı zamanda Çok faktörlü kökenli vakalardaki artış ve mevcut yaşam tarzıyla ilgilidir.
Diyet ve uyku
Çocuk nöropsikologu María Luisa Ferrerós, bu tür bozuklukların artışını açıklayan olası nedenler arasında yanlış olanın altını çiziyor beslemeeksikliği rüya veya kötüye kullanılması ekranlar. Diyet önemlidir çünkü “makro besinler sinir ağlarını oluşturur ve balık, yumuşakçalar, sebzeler, neredeyse hiç protein içermeyen kahvaltılar veya aşırı işlenmiş yiyeceklerden fakir bir diyet sinir ağlarını değiştirir.” En az 10 saat uyumak “hayati” çünkü rüya “Fiziksel dinlenmeyi, hormonal senkronizasyonu ve gün içinde öğrenilenlerin akılda tutulmasını kolaylaştırır ve birkaç saat uyurlarsa dinlenirler ancak geri kalan görevleri iyi yerine getiremezler.”
Kötüye kullanımla ilgili ekranlarçocukları ve ergenleri birçok yönden etkiler çünkü anında müdahaleyi teşvik ederler ve “çalışmak anında tatmin sağlamaz ve dolayısıyla sıkılırlar.” Ayrıca “Öğrenmeyi önemli görmemelerine neden oluyorlar çünkü biliyorlar ki, bir düğmeye basarlarsa bilgiye ihtiyaç duymadan elde edebilecekler.” ezberle”. Ayrıca sadece akılda kalıcı başlıkları okumaya alışıyorlar, bu yüzden “10 dakika ayıramıyorlar” okuma ve kültürleri yok çaba”. Tüm bunlar salgının gelişiyle ve ekran başında geçirilen zamanın çoğalmasıyla hızlandı.
Katalan Disleksi Derneği'nin Dünya Disleksi Günü münasebetiyle düzenlediği etkinliğe katılanlar / Victoria Rovira
Ve sadece reşit olmayanların ekran tüketimi önemli değil, aynı zamanda ebeveynler. “En çok acı veren ekran, çocuklarınızla paylaşılmayan ekrandır. Onlarla çizim izlerseniz, dilleri ve dünya anlayışları gelişebilir. yalnız bırak çok erken yaşlarda ekran karşısında olmaları onların yapılarını etkilemektedir. beyinÇünkü 0 ila 3 yaş arası çocuk saniyede 1.000 yeni bağlantı kuruyor ve konuşmayı öğreniyor. iletişimDr. María José Mas, “Sizi dinleyen birine ihtiyacınız var” diyor.
Teşhis hataları
'Beyninizin macerası, nörogelişim' kitabının yazarı olan nöropediatri uzmanı, öğrenme bozukluklarının neden arttığını bilmediğini ancak diğer faktörlerin yanı sıra şunlara inandığını belirtiyor: annelik ve babalığın gecikmesi ve erken doğumlar (azaldılar, ancak artık eskisinden daha fazla hayatta kalan aşırı erken doğumlarda hafif bir artış var).
Bu bağlamda çeşitli senaryolar ortaya çıkıyor: çocuklardan teşhis edilmemiş veya geç teşhis edilen; kafa karıştırıcı semptomları olan durumlarda yanlış teşhisler veya sınır alayı çeşitli bozukluklar arasında ve tam tersi durum: aşırı gayret özel ihtiyaçları olan tüm çocuklara yönlendiren öğretmen veya profesyonellerin rahatsız etmekçok sayıda olabilir ama hepsi aynı nedenden dolayı değil”.
Birkaç kitabın yazarı Ferrerós, “Bazılarında öğrenme bozuklukları olabilir, ancak diğerleri, örneğin çekişmeli bir boşanmanın neden olduğu duygusal sorunlar yaşayabilir” diyor. 'Bana ne yediğini söyle, ben de sana nasıl davrandığını söyleyeyim.' Ayrıca hacca giden ebeveynlerin vakaları da vardır. istişarede istişare oğlunun başına gelenlerin açıklamasını arıyor ve herhangi bir rahatsızlığı yok. “Artık çocuklar çok arzulanıyor ve bir konuda en iyi çocuğa sahip olmak için bir tür rekabet var ve eğer çocuk okulda başarılı değilse, bunu açıklayabilmek o tembel değilama başına böyle bir rahatsızlık geliyor” diye ekliyor uzman.
Öğretmen açığı
Disleksi Derneği direktörüne göre tüm bunlar oluyor çünkü sağlık ve eğitim sistemi öğrenme problemlerine eksik. Başlangıç olarak, halk sağlığı sistemi tüm teşhisleri gerçekleştirmez. disleksiörneğin nörolojik bir bozukluk olarak kabul edilmemektedir ve bu nedenle çocuk nörolojisi alanında kamu uzmanlarının görüş bildirmesi yaygın değildir. ve konuşma terapistlerihalka açık ağda yetersiz sayıda olduğundan genellikle disleksi veya diğer dil bozukluklarıyla değil, en ciddi vakalarla ilgilenirler.
Bu göz önüne alındığında, çoğu durumda mecbur kalanlar ailelerdir. harcamak maliyeti özel danışmanlık Çocuklarınızın başına neler geldiğini ve onlara yardım etmek için gereken terapileri belirlemek.
gelince eğitim sistemiaynı zamanda büyük bir eksiklik yaşıyor. kaynaklar. “Yasa, merkezlerin dahilBu çocukların geri kalanlarla aynı eğitim faaliyetlerini yürütmeleri ancak kaynak olmadan bu mümkün değil” diye kınıyor Jorge Delgado, Kamu Erken Çocukluk ve İlköğretim Merkezleri Yöneticileri Federasyonu (FEDEIP) direktörü.
Delgado, müdürü olduğu, öğrenme güçlüğü olan 60 öğrencinin ve tek öğretmenin bulunduğu okulu örnek veriyor. özel eğitim. “Yani her çocukla ayrı ayrı çalışmak için yarım saatiniz bile yok.” Sorun şu ki yasa, maksimum oran Eğitime destek veren öğretmen başına düşen öğrenci sayısı, yani “daha fazlasını göndermiyorlar veya gerekli yatırımı yapmıyorlar.”
Ve bu sadece halihazırda teşhis konulan öğrencilerle çalışmakla ilgili değil, aynı zamanda önleme. Delgado'ya göre okullarda yeterli kaynaklar olsaydı öğretmenler bozuklukları anında tespit edebilirdi. erken yaşlarİlkokul veya ortaokulda daha ciddi vakalardan kaçınmak için beyin terapilere daha duyarlı olduğunda.
Okumaya devam etmek için abone olun
Bu bir sorun yükselmek. Sağlık Bakanlığı'nın hazırladığı Ulusal Sağlık Sistemi yıllık raporuna göre öğrenme bozuklukları 2016'dan 2022'ye iki katına çıktı ve bir arttı %26,6 2019'dan bu yana, yani pandemiden hemen önce, 1.000 kişi başına 25 yaşın altındaki 29 kişiyi etkileyecek. Yüzde olarak ise %5 ila %5 arasında etki ettiği tahmin edilmektedir. Okul nüfusunun %10'u ve bu %13,3'e neden oluyor okul başarısızlığıBarselona'daki Sant Joan de Déu Hastanesi'nin yakın zamanda yaptığı bir araştırmaya göre.
'Özel öğrenme bozuklukları' etiketi birçok bozukluğu kapsar: disleksi -bu 8 Ekim Uluslararası Günü kutlananlar- veya diskalkuli, dikkat eksikliği gibi nörogelişimdeki sorunlara (ADD) veya otizmAkademik içeriğin özümsenmesini zorlaştıran ama aynı zamanda başka tür rahatsızlıklara da neden olan bir durumdur. Aynı çocuğun aynı anda birden fazla sorunla karşılaşması da yaygındır.
Uzmanlar daha fazla teşhis olduğu konusunda hemfikir ama aynı zamanda geç ve yanlış teşhislerin de olduğuna dikkat çekiyor.
Uzmanlar öğrenme bozukluklarının neden arttığını tam olarak açıklayamıyor. Bir yandan artık şunu kabul ediyorlar: daha fazla teşhis var yıllar öncesine göre ailelerin, profesyonellerin ve eğitim camiasının sorunun nedenini bulma ve öğrenme güçlüğü çeken çocuklara destek verme konusunda daha fazla endişe duyması nedeniyle okuma veya yazmamatematiksel akıl yürütme veya müfredat içeriğini anlama, zorlukların üstesinden gelmeye çalışmak. Ancak aynı zamanda sadece daha önce teşhis edilemeyen durumların ortaya çıktığını değil, aynı zamanda Çok faktörlü kökenli vakalardaki artış ve mevcut yaşam tarzıyla ilgilidir.
Diyet ve uyku
Çocuk nöropsikologu María Luisa Ferrerós, bu tür bozuklukların artışını açıklayan olası nedenler arasında yanlış olanın altını çiziyor beslemeeksikliği rüya veya kötüye kullanılması ekranlar. Diyet önemlidir çünkü “makro besinler sinir ağlarını oluşturur ve balık, yumuşakçalar, sebzeler, neredeyse hiç protein içermeyen kahvaltılar veya aşırı işlenmiş yiyeceklerden fakir bir diyet sinir ağlarını değiştirir.” En az 10 saat uyumak “hayati” çünkü rüya “Fiziksel dinlenmeyi, hormonal senkronizasyonu ve gün içinde öğrenilenlerin akılda tutulmasını kolaylaştırır ve birkaç saat uyurlarsa dinlenirler ancak geri kalan görevleri iyi yerine getiremezler.”
Kötü beslenme, uyku eksikliği veya ekranların kötüye kullanılması, uzmanların hastalıklardaki artışla ilişkilendirdiği faktörler
Kötüye kullanımla ilgili ekranlarçocukları ve ergenleri birçok yönden etkiler çünkü anında müdahaleyi teşvik ederler ve “çalışmak anında tatmin sağlamaz ve dolayısıyla sıkılırlar.” Ayrıca “Öğrenmeyi önemli görmemelerine neden oluyorlar çünkü biliyorlar ki, bir düğmeye basarlarsa bilgiye ihtiyaç duymadan elde edebilecekler.” ezberle”. Ayrıca sadece akılda kalıcı başlıkları okumaya alışıyorlar, bu yüzden “10 dakika ayıramıyorlar” okuma ve kültürleri yok çaba”. Tüm bunlar salgının gelişiyle ve ekran başında geçirilen zamanın çoğalmasıyla hızlandı.
Katalan Disleksi Derneği'nin Dünya Disleksi Günü münasebetiyle düzenlediği etkinliğe katılanlar / Victoria Rovira
Ve sadece reşit olmayanların ekran tüketimi önemli değil, aynı zamanda ebeveynler. “En çok acı veren ekran, çocuklarınızla paylaşılmayan ekrandır. Onlarla çizim izlerseniz, dilleri ve dünya anlayışları gelişebilir. yalnız bırak çok erken yaşlarda ekran karşısında olmaları onların yapılarını etkilemektedir. beyinÇünkü 0 ila 3 yaş arası çocuk saniyede 1.000 yeni bağlantı kuruyor ve konuşmayı öğreniyor. iletişimDr. María José Mas, “Sizi dinleyen birine ihtiyacınız var” diyor.
Teşhis hataları
'Beyninizin macerası, nörogelişim' kitabının yazarı olan nöropediatri uzmanı, öğrenme bozukluklarının neden arttığını bilmediğini ancak diğer faktörlerin yanı sıra şunlara inandığını belirtiyor: annelik ve babalığın gecikmesi ve erken doğumlar (azaldılar, ancak artık eskisinden daha fazla hayatta kalan aşırı erken doğumlarda hafif bir artış var).
Bu bağlamda çeşitli senaryolar ortaya çıkıyor: çocuklardan teşhis edilmemiş veya geç teşhis edilen; kafa karıştırıcı semptomları olan durumlarda yanlış teşhisler veya sınır alayı çeşitli bozukluklar arasında ve tam tersi durum: aşırı gayret özel ihtiyaçları olan tüm çocuklara yönlendiren öğretmen veya profesyonellerin rahatsız etmekçok sayıda olabilir ama hepsi aynı nedenden dolayı değil”.
Birkaç kitabın yazarı Ferrerós, “Bazılarında öğrenme bozuklukları olabilir, ancak diğerleri, örneğin çekişmeli bir boşanmanın neden olduğu duygusal sorunlar yaşayabilir” diyor. 'Bana ne yediğini söyle, ben de sana nasıl davrandığını söyleyeyim.' Ayrıca hacca giden ebeveynlerin vakaları da vardır. istişarede istişare oğlunun başına gelenlerin açıklamasını arıyor ve herhangi bir rahatsızlığı yok. “Artık çocuklar çok arzulanıyor ve bir konuda en iyi çocuğa sahip olmak için bir tür rekabet var ve eğer çocuk okulda başarılı değilse, bunu açıklayabilmek o tembel değilama başına böyle bir rahatsızlık geliyor” diye ekliyor uzman.
Öğretmen açığı
Disleksi Derneği direktörüne göre tüm bunlar oluyor çünkü sağlık ve eğitim sistemi öğrenme problemlerine eksik. Başlangıç olarak, halk sağlığı sistemi tüm teşhisleri gerçekleştirmez. disleksiörneğin nörolojik bir bozukluk olarak kabul edilmemektedir ve bu nedenle çocuk nörolojisi alanında kamu uzmanlarının görüş bildirmesi yaygın değildir. ve konuşma terapistlerihalka açık ağda yetersiz sayıda olduğundan genellikle disleksi veya diğer dil bozukluklarıyla değil, en ciddi vakalarla ilgilenirler.
Bu göz önüne alındığında, çoğu durumda mecbur kalanlar ailelerdir. harcamak maliyeti özel danışmanlık Çocuklarınızın başına neler geldiğini ve onlara yardım etmek için gereken terapileri belirlemek.
gelince eğitim sistemiaynı zamanda büyük bir eksiklik yaşıyor. kaynaklar. “Yasa, merkezlerin dahilBu çocukların geri kalanlarla aynı eğitim faaliyetlerini yürütmeleri ancak kaynak olmadan bu mümkün değil” diye kınıyor Jorge Delgado, Kamu Erken Çocukluk ve İlköğretim Merkezleri Yöneticileri Federasyonu (FEDEIP) direktörü.
Delgado, müdürü olduğu, öğrenme güçlüğü olan 60 öğrencinin ve tek öğretmenin bulunduğu okulu örnek veriyor. özel eğitim. “Yani her çocukla ayrı ayrı çalışmak için yarım saatiniz bile yok.” Sorun şu ki yasa, maksimum oran Eğitime destek veren öğretmen başına düşen öğrenci sayısı, yani “daha fazlasını göndermiyorlar veya gerekli yatırımı yapmıyorlar.”
Ve bu sadece halihazırda teşhis konulan öğrencilerle çalışmakla ilgili değil, aynı zamanda önleme. Delgado'ya göre okullarda yeterli kaynaklar olsaydı öğretmenler bozuklukları anında tespit edebilirdi. erken yaşlarİlkokul veya ortaokulda daha ciddi vakalardan kaçınmak için beyin terapilere daha duyarlı olduğunda.
Okumaya devam etmek için abone olun